All About Hearts

latar belakang

nuffnang add

bling



Thursday, January 23, 2014

MenCintaiMu

Benar ikrarku, lafazku mencintai Tuhanku dan Rasulku dengan sepenuh jiwa. Di saat aku menulis ini, air mata mengalir membasahi pipi. Aku tahu betapa aku mencintai....namun mengapa begitu sukar untuk aku menzahirkan cinta kepada Allah dan Muhammad dengan sepenuh jiwa. Di saat melafazkan kata, melakukan perkara, sukarnya untuk aku mengingatkan diri, bukan begini akhlak hamba yang mencintai dan umat yang mengasihi. Lafaz dan perbuatan lebih pantas daripada pemikiran. Dikala sedar aku sanggup mati keranaNya,  Dikala leka, masa berlalu tanpa mengingatiNya. Mungkin cinta ini tidak cukup dalam sehingga mudah diperlakukan Iblis dan Syaitan. Dipujuk-rayu agar lebih mencintai dunia. Digula-gulakan dengan nikmat di hadapan mata. Ramai yang memperjuangkan jihad politik, jihad ekonomi, jihad itu ini.....bagaimana untuk memperjuangkan jihad sebesar itu jika diri masih begini...

No comments:

Post a Comment