All About Hearts

latar belakang

nuffnang add

bling



Thursday, August 26, 2010

DoA & KeKuaTan



Semalam aku benar berdoa agar Allah memberikan aku kekuatan. Hari ini Allah memakbulkannya sungguhpun ianya tidak tercapai akalku. Pada sebelah pagi aku dimaklumkan, seorang kenalan ku sedang menyiapkan diri untuk kembali. Tidak ku sangka sepantas ini Allah menginginkan dia di sisi. Sebak terasa tidak terkata, semoga Allah memanjangkan umurnya. Aku kuatkan diriku menerima ketentuanNya. Ketika rehat tengahhari, pada saat mata ini ingin terlelap seketika menghilangkan lelah yang ada, phone berdering. Terukir senyuman melihat nama yang terpapar di skrin phone, panggilan dari insan yang rapat dan antara yang paling aku sayang. Namun senyuman yang terukir tidak lama, berita yang diterima membuatkan aku terkelu seribu bahasa....satu perhubungan sedang retak meniti belah....YaAllah , dugaan apakah ini? Semoga rahmat Ramadhan ini menyelamatkan dan mengeratkan kembali perhubungan mereka dan menghangatkan lagi kasih sayang di antara mereka.  Aku kuatkan semangat ini untuk bersama2 membantu mereka agar semuanya pulih seperti sediakala...Semoga usaha ini di BerkatiNya. Pada hematku, Allah sedang memberikan aku kekuatan melalui caraNya sendiri. Aku Redha wahai Tuhanku. Pada sebelah petang pula semuanya berjalan seperti biasa sahaja. Tiba-tiba Allah memperlihatkan aku satu petunjuknya.............kali ini aku hanya mampu menitiskan air mata hati.....Allah telah meyakinkan aku yang dia bukan milikku.........Aku kuatkan hati menyatakan cinta ini masih bukan untukku.......aku redha melepaskannya.....dan malam ini aku rasakan yang aku bukan lagi aku yang semalam..........dan aku tetap bersyukur terhadapNya.


KeTaWa & AiR MaTa, ItU SeBeNarNyA CiNtA

No comments:

Post a Comment